Wie-is-wie?
Op deze pagina vind je een overzicht van relevante personen, organisaties en netwerken binnen de vrijetijdssector Noordoost Friesland. Denk aan beleidsmakers, projectleiders, ambtenaren, afdelingen en organisaties en meer.

Op deze pagina vind je een overzicht van relevante personen, organisaties en netwerken binnen de vrijetijdssector Noordoost Friesland. Denk aan beleidsmakers, projectleiders, ambtenaren, afdelingen en organisaties en meer.
Coöperatie Agrarisch Collectief Waadrâne

Waadrâne is een agrarisch collectief dat zich inzet voor het behoud van de natuur, het landschap en de biodiversiteit, door samen te werken met elkaar en met de natuur. Op deze manier maken ze Noard-Fryslân nog mooier.
Regiomarketing Gastvrij Westerkwartier
.png)
Stichting Regiomarketing Gastvrij Westerkwartier promoot de regio via samenwerking met lokale ondernemers, creëert routes en arrangementen, en versterkt toerisme, cultuur en leefbaarheid in het gebied.
Stichting Gastvrijheid Aan De Lauwers
.png)
Stichting Gastvrijheid aan de Lauwers versterkt samenhang tussen zeven dorpen langs de Lauwers, bevordert cultuur, natuur en gemeenschapsgevoel, en organiseert evenementen zoals de Dag van de Lauwers.
Wâldsmûk Festival
.png)
WâldSmûk is een mienskipsfestival dat de identiteit van de Fryske Wâlden viert. Het verbindt bewoners door middel van muziek, theater, kunst, streekproducten en natuur.
Liesbeth Schievink

Liesbeth Schievink bij RMT denkt mee over regionale ontwikkelingen, voert keukentafelgesprekken, deelt kennis op netwerkavonden, bespreekt ideeën voor RMT/regio en ondersteunt bij bestuur of Raad van Toekomstmakers.
Sofie van Ginkel

Sophie helpt je met communicatie over jouw aanbod, zodat bezoekers weten waar je te vinden bent en wat je biedt. Inclusief vermelding op toeristische websites en gebruik van foto's, teksten en andere middelen.
Adriana Visser

Adriana Visser is regiocoördinator bij RMT NOF. Ze houdt zich bezig met marketing, het organiseren van workshops/evenementen en (online) ondersteuning van ondernemers.
Culturele ambassade Noordoost-Fryslân

Het project De Culturele Ambassade van Noordoost-Fryslân wil de merkwaarde en beleving van de regio versterken, nieuw publiek aantrekken, allure creëren en cultuur inzetten om naamsbekendheid te vergroten.
Erop uit in Friesland
.png)
Erop uit in Friesland is de toeristsche website voor Noordoost Friesland, beheerd door Stichting Regio Marketing Toerisme NoordOost Friesland
Marketing Leeuwarden
.png)
Marketing Leeuwarden biedt ondernemers in Leeuwarden een gratis platform aan om de zichtbaarheid van hun toeristische of recreatieve onderneming te vergroten.
Whatsapp Community Vrijetijdsregio Noordoost Friesland
.png)
Met onze WhatsApp Community ben je als eerste op de hoogte van alles wat voor jou belangrijk is. We zijn snel met elkaar in contact, delen actuele informatie en helpen elkaar zo verder.
Stichting Regio Marketing Noordoost Friesland
.png)
Ons doel als Stichting RMT is de regio Noordoost Friesland met al haar kwaliteiten op de kaart zetten en de gasten in het gebied van goede informatie voorzien.
Waddenfonds

Het Waddenfonds geeft duurzame impulsen aan ecologie en economie in het Waddengebied door financiële steun aan projecten van ondernemers, stichtingen, verenigingen en overheden, waarbij samenwerking centraal staat.
HISWA RECRON
.png)
HISWA-RECRON is de ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie met 2.400 leden. Ze ondersteunt, verbindt en promoot leden en behartigt hun belangen regionaal, nationaal en internationaal."
Ondernemersvereniging HIM Kollum
.png)
HIM staat voor Handel Industrie en Middenstand en is een ondernemersvereniging waar diverse winkels en bedrijven uit Kollum e.o. bij aangesloten zijn. De HIM is er door ondernemers, voor ondernemers.
Wetterwâlden Bûtenfjild
.png)
Wetterwâlden Bûtefjild in Noordoost-Friesland versterkt recreatie en toerisme. Het verbindt dorpen, overheden en natuurorganisaties, en ontwikkelt wandel-, fiets- en vaarroutes in diverse natuur- en recreatiegebieden.
Waddenzee UNESCO World heritage
.png)
De Waddenzee is UNESCO-werelderfgoed en ’s werelds grootste getijdengebied. Bezoekers ervaren wadlopen, vogelspotten en dynamische natuur, terwijl natuurbehoud, educatie en duurzaam toerisme centraal staan.
Visit Dokkum
.png)
Visit Dokkum is de toeristische organisatie van de vestingstad Dokkum. Bezoekers ontdekken geschiedenis, stadswandelingen, wateractiviteiten, hotspots, winkels en horeca, met info via het TIP in Museum Dokkum.
Visit Leeuwarden
.png)
Visit Leeuwarden is de toeristische regioorganisatie van de gemeente Leeuwarden. Samen met Merk Fryslân promoten ze de regio en bieden bezoekers info, routes en gastvrijheid via VVV’s en toeristische kanalen.
Visit Noardwest Friesland
.png)
Visit Noardwest Fryslân is de toeristische website van Noordwest Friesland, beheerd door Stichting Bestemming Noardwest
Stichting Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland
.png)
Zuidoost Friesland promoot de regio samen met Merk Fryslân. Bezoekers ontdekken cultuur, natuur en gastvrijheid via VVV’s en toeristische kanalen, terwijl ondernemers verbonden zijn in het regionale netwerk.
Stichting Promotie Waddenland
.png)
Waddenland is de regiomarketingorganisatie van Het Hogeland. Met 135 toeristische ondernemers verbinden we bezoekers, bewoners en ondernemers en laten we de unieke natuur, cultuur en rust van de regio zien.
VVV Waterland van Friesland
.png)
VVV Waterland van Friesland inspireert inwoners en toeristen om Zuidwest Friesland te (her)ontdekken. Ze verzorgen informatie, routes, marketing en gastheerschap, en werken samen met recreatieve ondernemers.
VVV Terschelling
.png)
VVV Terschelling biedt info over routes, accommodaties, excursies en activiteiten op het eiland. Ondernemers profiteren via zichtbaarheid in de gids, deelname aan events, en promotie van typische eilandproducten.