De kerntaak van RMT: het vermarkten van onze regio. Wij ontwikkelen acties en structurele activiteiten en communicatie om (potentiële) toeristen te inspireren en de weg te wijzen naar een verblijf in Noordoost Friesland. Een aantal acties doen we gezamenlijk, met ondernemers, met Merk Fryslan of andere regiomarketingorganisaties. Andere ontwikkelen we geheel zelf.

Marketing doen we aan de hand van de vijf streekmerken in de regio’s:

  • Waddenzee Unesco Werelderfgoed
  • Nationaal Park Lauwersmeer
  • Nationaal Park De Alde Feanen
  • Nationaal Landschap Noardlike Fryske Wâlden
  • Elfstedenstad Dokkum

Zo nodigen we o.a. journalisten uit om over deze gebieden / onze regio te schrijven en voeren we online marketing uit per streekmerk en focussen we op een specifieke doelgroep. Bijvoorbeeld: Nationaal Park De Alde Feanen voor ‘gezinnen met kinderen’. Of voor Nationaal Park Lauwersmeer voor ‘vogelaars’. En dat allemaal onder de kapstok van de positionering ‘Land in Friesland – land waar je landt’.

In het jaarplan staan onze ambities op dit vlak.

Ook haken we aan bij marketingacties van Merk Fryslân, de provinciale marketingorganisatie. Zoals het thema water voor 2020, maar ook SUPtember en Discover the Dark.

Meedoen of een idee voor de regio? Bel of mail ons voor een afspraak!

Contact!